حسن متین‌ راد که برگزیده‌ی جایزه‌ی شعر خبرنگاران در دوره‌ی هفدهم شده است، می‌گوید: قسمت اعظم کارهایم در فضایی است که در آن زندگی کرده‌ام؛ در واقع شعرهایم نوعی اعتراف است، اعتراف به تمام تجربه‌هایی که داشته‌ام.
تاریخ انتشار
جمعه 3 دی 1400
برگزیده‌ی مشهدی دوره‌ی هفدهم جایزه‌ی کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا در دفتر خراسان رضوی، گفت: قدر «محمدباقر کلاهی اهری»، پیشکسوت شعر آزاد خراسان را باید بیشتر بدانیم. کلاهی اهری خود پیش‌تر در دوره‌های گذشته، از تجلیلی‌های همین جایزه بوده است.
تاریخ انتشار
جمعه 3 دی 1400
کاظم سادات اشکوری در مرسم تجلیلش در آیین پایانی هفدهمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران، گفت: زمانی که شاملو به خوشه آمد، من نیز به خوشه آمدم. بعد به روزنامه اطلاعات رفتم. در آن زمان روزنامه‌ها نقد و معرفی کتاب نداشتند و من نقد و معرفی کتاب می‌نوشتم. بیش از هزار صفحه در حوزه روزنامه‌نگاری نوشته‌ام؛ واقعا کاری نکردم؛ البته به این معنا نیست کاری نکرده باشم؛ منظورم این است کارم کاری بوده که با علاقه و عشق انجام داده‌ام و آن را کار حساب نمی‌کنم. برای «نشریات گهگاهی» جان کندم و چندجا سر کشیدم، بیش از ۱۰۰ هزار مطلب خواندم، مجلات را خواندم. مهم نیست عشق و علاقه ویژه است. امیدوارم کمی مورد قبول قرار بگیرد.
تاریخ انتشار
جمعه 3 دی 1400
دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» فراخوان هجدهمین دوره این جایزه را منتشر کرد.
تاریخ انتشار
جمعه 3 دی 1400
فراخوان جشنواره
شانردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران
شانردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران
شانزدهمین دوره‌ی جایزه‌ی کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران»، همچون دوره‌های گذشته، در سه بخش «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب شعر) و «تجلیل» (از یک عمر فعالیت شعری)، با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه فرهنگ و ادبیات، برگزار می‌شود.
حامیان جشنواره